Otsikko tarkoittaa yhtä mäkeä tuolla Ranskassa. Mäen kipuaminen ylös fillarilla on vakiokamaa myös Tour de Francella, jossa mäki on merkattu HC-luokkaan kuuluvaksi. Ja sitä se myös käytännössä on, pituus 14,7 kilometriä, keskijyrkkyys 6,9 %, maksimijyrkkyys 10% ja nousumetrejä 1010 metriä. Tuota lähdin autotallissa trainerillani hinkkaamaan ylös, ja kyllähän se ylös meni. Kovillehan se otti, kuten oheisista kuvista voi päätellä. Harjoitusefekti oli melkein tapissa, eli 4,8.
Hyvä mieli tuosta treenistä kyllä tuli, erityisesti se tieto että mäki nousi nyt ylös hieman nopeammin kuin viime keväänä, teki itseeni positiivisen vaikutuksen. Jos talven ja kevään aikana jaksan autotallissa treenata samalla tavalla, niin tulosten pitäisi olla entistä parempia. Toivotaan niin.
|
55 minuutin kova treeni, paljon enempää ei olisi ollut annettavana |
|
EPOC-arvo on myös suoraviivaista luettavaa, eli hapenkulutus on kasvanut jatkuvasti lepotilaan nähden. Ei ihme että hiki valui treenin jälkeen ihan solkenaan, |
|
VO2-arvo ei ole lähellä huippuani, joten tämän mukaan kovempaa olisi pitänyt polkea... |
|
Tuollainen se mäki on oikeasti, mulla oli hieman toisenlaiset näkymät tuolla autotallissa. |
1 kommentti:
Tuon mäen ajaisin mieluusti prätkällä, aika makee
Lähetä kommentti