keskiviikko 22. lokakuuta 2008

Kauas on hiton pitkä matka

Terveiset isolta saarelta.

Valitettavasti kuvan otuksia ei Melbournen Central Business Districtillä ole vastaan pomppinut.




Kaupunki vaikuttaa mielenkiintoiselta, tänne voisi tulla muutenkin kuin kustannuspaikan määräämänä.

Mrs. T hotellinsa 46. kerroksesta

maanantai 13. lokakuuta 2008

Lumi

Muuton yhteydessä otin burtonini esiin. Mieli tekee jo mäkeen, syvään lumeen. Siellä ei hallintomenettelyt paina eikä virkamatkat väsytä. Josko sitä ylipuhuisi Mr. T:n ja keskittyisi yhden kauden ihan vaan alamäkeen. Pankkikin varmaan ymmärtäisi ja kannustaisi...



Mrs. T



sunnuntai 5. lokakuuta 2008

Muuttotuska ja ruska

Muutto on nyt takana ja väliaikainen vuokrakämppä näyttää jo kutakuinkin meidän kodilta. Pieniltä muuttotappioilta ei vältytty ja yksi kaappi katkenneine jalkoineen on edelleen muuttofirmassa korjattavana.
















Muuttolaatikkoleikin vaihtoi viikonloppuna mielihyvin fillarointiin ruskan värjäämässä metsässä, juuri ennen syymyrskyä.
/Mrs. T



















Uuden kauden aloitus

No niin, tulihan se muutto tänne Pitskun maisemiin tehtyä, ja onneksi tuo rumba on nyt ainakin vähäksi aikaa takana päin. Vaikka kyseessä olikin kaupallinen muutto, niin kyllä siinä itse sai melkoisesti kaikenlaista tehdä.

Tänään sitä sitten pääsimme pitkästä aikaan fillaroimaan. Hyvän syyssään innoittamana suuntasimme Rinnekodille ja siellä tutulle R2000 reitille. Reitti oli tutun tekninen, ja näin syksyllä tunnetusti paikka paikoin vetinen. Myös reitin lukuisat juuret ja kivet olivat ainakin alkuun melko niljakkaita, ja siitähän eivät Schwalbet diggaa, joten lipsumista tapahtui molemmilla ajajilla. Vajaan tunnin ajon jälkeen tuntuma alkoi olemaan parempi, joten toinen puolisko tultiin jo sitten hivenen vauhdikkaammin ja ilman mitään suurempia kontrollinen menetyksiä.

Puhdas parituntinen maastoajosessio muistutti taas kuinka kivaa tuo fillarointi riittävän haasteellisessa maastossa voi olla. Tuo otetaan uusiksi kunhan vaan keritään.


Mr. T.

sunnuntai 28. syyskuuta 2008

Uusiin maisemiin

No joo, kämppä vietiin käsistä ja nyt muuttoa pukkaa.
Me kun olemme muuttaneet melko ahkerasti, niin muuttoprosessi on meille molemmille aika selkeä ja osaamme kyllä toimia eli pakata tehokkaasti ja nopeasti.

Uusi lokaatiomme Pitskussa on meille molemmille aivan tuntematonta seutua, ja eipä sitä kantakaupungiksi voi millään ilveellä kutsua, joten kutsutaan sitä sitten esikaupungiksi. Eli lokakuun alusta tämä pariskunta elelee Länsi-Helsingissä Pitäjänmäellä.

Hyvää alueessa on ainakin sen loistavat urheilumahdollisuudet. Kaikkiin meitä kiinnostaviin suorituspaikkoihin on hyvin lyhyet välimatkat, joten urheilumielessä muutto Pitskuun on hyvä veto. Myös työpaikkamme sijaitsevat uuteen lokaatioon nähden entistä lähempänä, joten siinäkin olemme voittajia. Tappiota tulee selkeästi siitä että Pitskusta on 7-8 kilometriä stadin ytimeen nykyisen 500 metrin sijaan. Tätä eroa ja sen merkitystä tullaan sitten jatkossa miettimään, katsotaan sitten kumpaan suuntaan viisari tällä kertaa värähtää.


Mr. T.

tiistai 23. syyskuuta 2008

Muutto

-Tältä alueelta etsitään asuntoja.
-Aijaa.

-Paljonkohan tästä saisi?
-Entiiä. Mutta se on helppo selvittää.
-Mutta eihän me tätä myydä.
-Ei tietenkään.

-Kiinteistövälittäjä lupasi aika paljon.
-Niin teki. Pitäiskö kokeilla?
-Niin. Voishan sitä. Ei se tällaisena aikana kuitenkaan mene.
-Ei niin.

-No, nyt se myi sen!
-Mitä? Kolmessa viikossa ja kahdella näytöllä?
-Näin kävi. Mitäs nyt?


/Mrs. T

lauantai 13. syyskuuta 2008

PK-kausi

Näin se kesä ja kilpailukausi ovat lopullisesti ohitse, ja parin viikon relaksaatiotauon jälkeen edessä on ihana PK-kausi. Yleensä PK tarkoittaa tylsää puurtamista ilman suurempia revittelyjä, sillä tavoitteenahan on nimenomaan kehittää sitä peruskuntoa. Ja ilman hyvää peruskuntopohjaa ei voi olettaa saavuttavansa hyviä kilpailusuoritteita.

Mutta ainakin näin syyskuussa PK voi vielä tarkoittaa mukavia fillarointi- ja juoksulenkkejä, joissa pääpaino on mukavassa ajamisessa/juoksussa ja nimenomaan sopivalla vauhdilla. Marraskuusta eteenpäin PK:n kehittäminen nolla-asteisessa räntäsateessa vaatii sitten sitä motivaatiota. No, onneksi omaan PK-harjoituskauteen kuuluu myös saliharjoittelua ja muita sisälajeja, joten aina voi soveltaa.

Tokihan fillarikauden virallinen päätös tehdään vasta Lohjan Oktoberfest-ajoissa lokakuun 4. päivä, joten ennen sitä poljetaan mitä poljetaan.


Mr. T.