Niin, sellaisiahan tuolla reiteillä aina silloin tällöin nähdään, eli potkupyöriä. Sellainen munkin omasta 29er raaseristani myös sunnuntaina tuli, nimittäin klassinen mäkitreeni Pirttimäki-Solvalla-Pirttimäki katkesi ylämäkeen noin 1 km ennen Solvallan kääntöpistettä. DT Swissin valmistama takahubi, tai jokin osa sieltä, ehkä vapaaratas, ei kestänyt menossa mukana. Takaa kuului iso pamaus, ja sen jälkeen Spessusta tuli sitten paluumatkaksi potkupyörä. Käytännössä polkimet pyörivät täysin ilman vastusta molempiin suuntiin, ja olisihan tuossa voinut käydä hassusti, koska hajoaminen tapahtui tietysti jyrkässä ylämäessä, jonka loppuosaa runttasin ylös putkelta ajaen.
Olihan sekin kokemus työntää pyörää jokainen suora ja ylämäki, joita laskutavasta riippuen tuosta kohdasta Pirttimäelle tuli eteeni 9 tai 10, mutta onneksi kukaan ei tullut vastaan tai ohitse, joten ei tarvinnut tuolla hetkellä purkaa turhautumista kenellekkään. Mutta 7,5 kilometriä myöhemmin Pirttimäellä vi*****fiilikset olivat jo laskeneet, joten pyörä auton katolle ja se oli siinä.
Nyt pyörä on Samin pajassa huollossa, sillä luonnollisesti tuo vika meni takuun piiriin ja DT Swissin originaali on tuossa Spessussa laitettu heidän oman Roval Controllin väreihin. Joten korjausaika riippuu siitä mitä sieltä on hajonnut eli mitä osia pyörään pitää vaihtaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti